הארנונה ממשיכה לעלות אבל יכול להיות שאתם זכאים להנחה

שני ודאוקר2 דקות קריאה
הנחה בארנונה, למי היא מתאימה?
שתף:

ארנונה היא כמעט מילה נרדפת למס שמטיל עול כלכלי לא קטן על הרבה מאד מאזרחי המדינה. אי אפשר לחמוק ממנו, קשה מאד לא לשלם אותו ומכיוון שהוא מס שנגבה באופן ישיר על ידי הרשות המקומית הרי שאפשרויות גבייה מגוונות ולא סימפטיות עומדות לרשותה במידה ועליה להפעיל אותן. יש שאומרים שהארנונה אינה הוגנת, שאבד הקלח על דרך החישוב והמדידה שלה ושמדובר בסכומי כסף אדירים שלא באמת מנוצלים לטובת התושב. יחד עם זאת, ברוב (אם לא בכל) הרשויות המקומיות בארץ – הקופה של הרשות המקומית מתבססת על גבייה תקינה של כספי הארנונה והיא מהווה הבסיס לביצוע פעולות על ידי הרשות למען התושבים.

 

אלא שסכומי הארנונה עולים מדי חודש או חודשיים. יש הצמדה למדד, יש שינוי מהותי גם עבור אלה שמשלמים מראש עבור שנה שלמה במזומן ומקבלים הנחה ובעצם מדובר בתשלום שכל הזמן עולה והופך ליותר ויותר יקר. אף על פי שקיימים חוקים או תקנות אשר אוסרים על הרשות המקומית להעלות את תשלומי הארנונה ללא מתן אישור מפורש ממשרד הפנים, הרי שבפועל זה לא קורה וכולנו יודעים שלארנונה אין סכום אחד קבוע – אלא בערך. יחד עם זאת ולמרות החוקים הנוקשים – ישנן כמה וכמה קבוצות באוכלוסייה שעשויות להיות זכאיות לקבלת הנחה בארנונה. מומלץ שתבדקו, כי אולי אתם שייכים לאחת מהקבוצות הללו.

 

הנחה בארנונה - אולי גם לכם?
אוכלוסיות שונות נהנות מקבלת הנחה בארנונה, לרבות אזרחים ותיקים

 

מה צריך לדעת על קבלת הנחה בארנונה

הדבר הראשון, כמו בנושאים דומים נוספים, הוא שתמיד כדאי לבדוק או לברר. אי אפשר לדעת מה מופיע באותיות הקטנות של ספרי החוקים וכדי לחסוך מאות שקלים בחודש – זה בהחלט שווה. הדבר השני שחשוב הוא שלרשויות מקומיות שונות יש חוקים ותקנות אחרים כך שגם אם ידוע לכם באופן ודאי שרשות אחת לא מעניקה הנחות לקבוצה מסוימת של אנשים – זה לא אומר שרשות אחרת תנהג באותו האופן. קיבצנו כאן כמה קבוצות שבדרך כלל זוכות להנחה בארנונה וכדאי לבדוק לעומק האם אפשר להישען על סעיפים שכאלה ולבקש הנחה בהתאם:

 

1 – אזרחים ותיקים – הנחות והטבות רבות מוענקות מטעם גופי המדינה השונים לאזרחים ותיקים, כפי שבאמת מגיע להם. כשמדובר בארנונה ייבחן כל מקרה לגופו, שכן קיימות כמה מדרגות במתן ההנחה והן נבדלות זו מזו בגובה ההכנסה של האזרח ומקורה של הכנסה זו, בגמלה שהאזרח מקבל או לא מקבל מהמוסד לביטוח לאומי ובגודל הדירה שעבורה הוא מבקש את ההנחה.

 

2 – נכים – כמספר הקטגוריות שניתן לקבל בהן קצבת נכות – כך גם האפשרות לקבל הנחה בתשלומי הארנונה. האפשרויות שונות זו מזו בשיעור אחוז הנכות, בגובה הגמלה שמקבל הנכה מהביטוח הלאומי, במקור הנכות (כמו למשל במקרים של אנשי שירות ביטחון או אכיפת החוק) ובמצב של הורים שמקבלים קצבה עבור ילד נכה.

 

 

3 – אוכלוסיות אחרות – עולים חדשים, חסידי אומות עולם, חיילי צד”ל לשעבר, הורים יחידניים, נפגעי פעולות איבה, שורדי שואה, חיילים בשירות חובה או מתנדבים בשירות לאומי, משפחה הנתמכת ומתבססת על משכורתו של חייל – כל אלה הם מצבים אישיים – חברתיים שעשויים להעניק הנחה בארנונה ומומלץ לברר כל מקרה לגופו האם יוכל לממש את ההנחה.

 

4 – הנחה הניתנת כתלות בדירת המגורים – כאשר מאוכלס בניין מגורים חדש, ניתנת הנחה של 100% (כלומר פטור מלא) על תשלומי הארנונה ב-12 החודשים הראשונים למגורים. בניין קיים שעמד ריק במשך תקופה ארוכה ומאוכלס מחדש – גם על דייריו יחולו מדרגות הנחה כתלות במשך הזמן שעבר מאז האכלוס מחדש ועד תום תקופה של 36 חודשים. מוסדות הפועלים מטעם גופי דת או עמותות יכולים גם הם לבקש הנחה וברוב המקרים – גם יקבלו אותה.

 

הנחה בארנונה לחיילים
גם חיילים בשירות סדיר יכולים לקבל הנחה בארנונה

 

איך מקבלים הנחה בארנונה

אתם סבורים שאתם משתייכים לאחת מהקבוצות שהוזכרו? כל שנותר לכם כעת הוא למצוא את המסמכים המעידים על כך ולפנות אל מחלקת הגבייה של הרשות המקומית או העירייה. שימו לב לשעות קבלת הקהל והתאזרו בסבלנות. הצטיידו בכל מסמך שעשוי לתמוך בבקשתכם ולחזק את הטענה שלכם שלפיה מגיע לכם לקבל את ההנחה. חשוב מאד שלא לוותר – עמדו על זכותכם לקבל את המגיע לכם!

 

כמה קישורים לדוגמה (תוכלו למצוא מידע נוסף באתר העיריה או המועצה המקומית שלכם)

מידע על הנחה דרך עיריית תל אביב

מידע על הנחות ארנונה בעיריית ירושלים

מידע נוסף גם באתר עיריית חיפה

טופס בקשה לקבלת הנחה – עיריית רחובות

הנחות ופטורים באתר עיריית מודיעין-מכבים-רעות

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme